Wednesday, April 19, 2006

Bola itu bulat

Aku ngantuk nih,malam tadi aku tgk Arsenal vs Villareal,tapi aku tengok separuh masa je.separuh masa kedua tu aku dah lena dibuai mimpi.Malam sebelum tu aku tengok AC Milan vs Barcelona.aku sokong Villareal ngan AC Milan,kedua-duanya kalah dalam perlawanan tersebut dengan jaringan 1-0,tapi AC Milan lebih malang kerana kalah di tempat sendiri.kehebatan Barca jelas dimonopoli oleh Ronaldinho.mamat ni memang patut menjadi Pemain Terbaik Dunia 2005 pon kerana berjaya membimbing negara dan kelab mencapai kejayaan yang sangat besar selain memberi keseronokan dalam bolasepak melalui kemahiran individu yang sangat mengagumkan.memang bola tu bulat dan kehidupan ni bukan nya mengikut kehendak kita,kita yang perlu mengikut putaran kehidupan dan cuba membiasakan diri dengan suasana tersebut.
Dalam Islam selalu ditekankan konsep syukur,kita perlu sabar dan bersyukur dengan segala apa yang berlaku kepada kita kerana setiap yang terjadi semestinya ada hikmah yang terselindung.
Seperti perlawanan bola semalam,walau pon aku agak kecewa kerana pasukan sokongan aku kalah,tapi persembahan pihak lawan yang lebih hebat berjaya menghiburkan hati aku ni.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home